fredag 18 februari 2011

Gud älskar dig!

Speciellt till "R" som skrev denna kommentar, men även till alla andra:
"Jag vet att Gud förlåtit mig min skuld. Men hur hanterar jag de känslor av skuld som fortfarande inte vill lämna mig eftersom jag vet att min synd har konsekvens, den har gjort skada. Denna skada finns kvar, och den blir större om jag öppet tar upp saken med dem som berörs."

Ett bibelord kommer till mig, och jag vill ge dig det:
"Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda. Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. Men den som lyder sanningen kommer till ljuset, för att det skall bli uppenbart att hans gärningar är gjorda i Gud."" Joh.3:16-21


Precis som denna ring, så är Guds kärlek evig, den har ingen början och inget slut, hans kärlek förändras aldrig.
Nästa likhet med ringen är att Guds kärlek alltid omsluter oss, den vill skydda oss och bevara oss, därför säger bibeln:
"Liksom Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek. Om ni håller mina bud, förblir ni i min kärlek, liksom jag har hållit min Faders bud och förblir i hans kärlek." Joh 15:9-10

Oavsett vad, håll fast vid Guds kärlek, låt den innesluta dig, låt Guds ord leda dig!

Gud välsigne er! / Johan

2 kommentarer:

Jan Samuel sa...

Tusen takk for et mektig innlegg Johan!!!
Nei, Gud forandrer seg aldri, og INGENTING er umulig for ham.
Selv om vi ikke alltid har det like bra,så er Gud der å hjelper oss.
Får noen ord jeg også nå:

1 Peter 4 vers 12-13- og 14.
Glädje mitt under lidandet.
12 Mina älskade, var inte förvånade över den eld som ni måste gå igenom till er prövning, som om det hände er något oväntat. 13 Nej, gläd er ju mer ni delar Kristi lidanden. Då skall ni också jubla och vara glada, när han uppenbarar sig i sin härlighet. 14 Saliga är ni, om ni hånas för Kristi namns skull, ty härlighetens Ande, Guds Ande, vilar över er.
Gud velsigne deg og din familie Johan! AMEN!!!!!!!
Hilsen Jan Samuel.

Sanningen skall göra dig fri! sa...

Tack! Jan Samuel, var välsignad / Johan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...