tisdag 4 maj 2010

Låt barnen komma till mig

Satt vid datorn igår kväll, så dök denna vers upp i huvudet.
"Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty Guds rike tillhör sådana." Mark.10:14
Är inte Guds rike till för alla?
Varför säger Jesus så?
Så forstätter Jesus i följande vers;
"Amen säger jag er: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn, kommer aldrig dit in." Mark.10:15
Det väcker nya frågor.
Måste jag vara barn för att emot Guds rike?
Är det kört för mig vid 18+?
Jesus för ett samtal med en man som heter Nikodemus om detta i Johannes evangeliums tredje kapitel.
"Amen, amen säger jag dig:
Den som inte blir född på nytt kan inte se Guds rike.
" Joh.3:3
Nikodemus var lika frågande inför detta uttalande som vi kan vara.
Så förklarar Jesus (fritt översatt)
Född på nytt blir den som tror på mig, och låter sig uppfyllas av min Ande.
Det är givetvis inte så att vi måste vara ett barn för att komma in i Guds rike, vi måste vara som barn.
Barn är naiva (barnsliga), de behöver inte komplicerade svar på alla frågor, de tar det mesta helt naturligt.
De vågar tro utan att tänka, det är det som är att vara som ett barn.
Att se det övernaturliga som naturligt, att vara beroende av Gud och att lita på Honom.
Romarbrevet beskriver det så här;
"Vi har alltså skyldigheter, bröder, men inte mot vår onda natur, så att vi skall leva efter köttet. Om ni lever efter köttet kommer ni att dö. Men om ni genom Anden dödar kroppens gärningar skall ni leva.
Ty alla som drivs av Guds Ande är Guds söner. Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan.
Nej, ni har fått barnaskapets Ande, i vilken vi ropar: "Abba! Fader!"
Anden själv vittnar med vår ande att vi är Guds barn.
Men är vi barn är vi också arvingar, Guds arvingar och Kristi medarvingar, lika visst som vi lider med honom, för att också bli förhärligade med honom.
" Rom.8:12-17
Låt oss bli som barn!
Låt oss tro och helt lita på Gud!
Låt oss se det övernaturliga som naturligt!
Då lever vi med Guds rike framför våra ögon och vi kommet att få del av det redan här och nu!
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...