måndag 25 januari 2010

Guds kärlek

Guds kärlek till oss går inte att mäta i något vi kan ta på, vi kan bara försöka att se och förklara en liten del av den. Guds kärlek måste upplevas, den måste drabba oss. Gud älskar oss så mycket, att Jesus dog i vårt ställe innan Han visste om vi skulle välja att tro på Honom eller inte.
Han älskar oss så mycket att även om vi har valt att gå våra egna vägar och helt strunta i Gud, så står Han där vid vårt livs väg och väntar på att vi ska komma tillbaka till Honom, vår Skapare.
Oavsett om du aldrig har vågat tro eller tänka på att Jesus älskar dig, eller om du vetat om det men inte velat ha Hans kärlek, så kan det bli en förändring idag. Gud har gjort allt för dig, är du villig att göra allt för Honom. Jag utmanar dig att ta ett steg närmare Gud idag och jag vill gärna hjälpa dig! I högerkanten under "Om mig" finns det en "Frälsningsbön", läs den med ditt hjärta så har du tagit första steget.
Gud välsigne dig/ Johan
"Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare." Rom 5:8
Läs hela texten här på Svenska Folkbibeln Online >>>
"En man hade två söner. Den yngre sade till sin far: Far, ge mig min del av egendomen. Då delade han sin egendom mellan dem. Kort därefter packade den yngre sonen ihop allt sitt och for långt bort till ett främmande land. Där förde han ett utsvävande liv och slösade bort det han ägde. Men när han hade gjort slut på allt, kom en svår hungersnöd över det landet, och han började lida nöd.... Då kom han till besinning och sade: Hur många daglönare hos min far har inte mat i överflöd, och här håller jag på att dö av svält. Jag vill stå upp och gå till min far..... Och han stod upp och gick till sin far. Medan han ännu var långt borta, fick hans far se honom och förbarmade sig över honom. Fadern skyndade emot honom, föll honom om halsen och kysste honom. Sonen sade till honom: Far, jag har syndat mot himlen och inför dig. Jag är inte längre värd att kallas din son. Men fadern sade till sina tjänare: Skynda er att ta fram den bästa dräkten och klä honom i den och sätt en ring på hans hand och skor på hans fötter! Och hämta den gödda kalven och slakta den, och låt oss äta och vara glada. Ty min son var död men har fått liv igen, han var förlorad men är återfunnen. Och festen började....." Luk.15:11-32
Läs hela texten här på Svenska Folkbibeln Online >>>
Länken här den leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta så kommer Guds kärlek att börja fylla ditt liv!
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...